04 January 2011

Genesis XXI

Cu toții avem momente când ne simțim copleșiți de provocările vieții. Ne cocoșăm sub greutatea lor și icnim de durere. Ne simțim uneori nedreptățiți, crezând că firul ar trebui să se desfășoare lin, fără grabă și aducând doar bucurii.

Dar cum începe oare viața noastră, dacă nu prin violență? Violența actului sexual (deși are derivate plăcute) și violența nașterii. Apărem printre ceilalți distrugând țesutul unui alt om și urlând la cunoașterea luminii și a aerului. La auzul zgomotelor ce ne vor fi alături toată viața. Mașinării, voci și propria gândire. Confuzie. Și numai înțelgerea parțială a îmbrățișării materne. Ceva de care uităm prea curând și o căutam în locuri unde nu se va afla niciodată.

Așa cum a început, așa se desfășoară și așa se va sfârși. Cei care deschid ochii la timp vor supraviețui. Ceilalți vor întinde brațele pentru îmbrățișarea pierdută în eternitate.

La mulți ani, Oana :)

10 comments:

  1. PS: Postat la 00:00, pe data de 5 Ianuarie și nu 4 cum îmi zice Blogger. Timpul curge diferit pentru fiecare :))

    ReplyDelete
  2. Awwwww, you're a sweetie! Multumesc mult! Alte persoane nu si-au amintit (si nici n-o ard public cu ziua mea de nastere, ce-i drept).

    ReplyDelete
  3. las aici comentariul desi putea fi lasat oriunde...Referitor la Elizabeth ...cand nu era la moda sa fii "gawf" tu ai fi facut orice ca sa inteleaga lumea ca esti "gawf" iar acum cand toate pitipoancele grase se imbraca "gawf" tu vrei sa te disociezi , ba chiar iti bati tu singura joc de cultura goth ca sa nu apuce altii s ao faca inaintea ta, cea mai trista , vizibila si ieftina dintre solutii si nu, nu va iti scade IQ-ul sa spui cacat sau altceva de genul, te face doar sa fii vulgar fara rost si sa iti arati limitele si propriile mizerii si frustrari.Lapsus lingvae cum zicea Freud...de ce nevoie sa fii vulgar ca sa fii direct si sincer? cand a aparut legatura intre cele doua? atunci cand a fii vulgar e egal cu a fii normal.Normla e sa fii natural, pula si cacat sunt vulgaritati .Si nu sunt o virgina si nici fata batrana sau fanatica ortodoxa.Ma deranjeaza sa vad insa tot mai multi ca tine care vb aia , fac precum tiganii"cand tiganul nu mai are argumente, scuipa si injura" asa faci si tu .Poate intr-o zi o sa scapati de adolescenta asta tarzie si o sa intelegeti ca vulgaritatea nu va face sa pareti decat prea prosti sa va puteti exprima altfel

    ReplyDelete
  4. Cand nu era la moda sa fii "gawf" eu nu faceam orice ca sa fiu gawf pentru ca pe mine ma doare in perineu de aceasta subcultura, cel putin ce vezi tu la noi in Romania. Am un mare respect pentru moda si muzica gothica dar la asta se rezuma tot "gawf-ul" din mine.
    Eu nu fac glume pe seama acestei subculturi pentru ca ma cred mai mare, mai desteapta, mai...rahat cu ochi sau pentru ca vreau eu sa fiu anti-tot. Ba mai mult, eu nu fac mistouri de aceasta subcultura, ci de omuletii care fac tot posibilul sa para cat mai 'goth' pentru ca este 'noul negru' (a mi se ierta jocul de cuvinte).
    Nu te-am facut virgina, fata batrana sau mai stiu eu ce si nu merg pe principiul "arunca cu bata inainte sa cunosti". Stiu foarte bine ce cacat mananca toti (eu nefiind exceptie) tocmai de aceea imi permit.
    Nu-mi veni "la usa" cu vorbe de genul "poate scapati de adolescenta asta tarzie" pentru ca stiu bine ce praf am sub pres. Interesant insa ca vorbesti despre argumentare dar nu practici ceea ce propovaduiesti.
    Nu imi pasa ca tie iti par pesemne proasta pentru ca scap cate-o injuratura pe ici pe colo - ba din contra, asta imi arata daca vorbesc cu o persoana care priveste dincolo de aparente sau doar o alta caramida din zid. Lectie moca: omul il cunosti fata in fata si dupa deciziile pe care le ia, nu dupa felul in care vorbeste.
    O seara faina iti doresc!

    ReplyDelete
  5. =)) nu m am putut abtine:D. Ai putea pune pe blog comentul la persoana anonima, la cate greseli are, sa mai rada si altii, In primul rand cand vrei sa jignesti pe cineva, fa-o cu cap, si sa aiba o logica. DECI citatele "cand nu era la moda sa fii "gawf" tu ai fi facut orice ca sa inteleaga lumea ca esti "gawf" iar acum cand toate pitipoancele grase se imbraca "gawf" tu vrei sa te disociezi , ba chiar iti bati tu singura joc de cultura goth" Eu nu am citit pe acest blog ceva in care sa inteleg schimbarile de "moda" a administratorului. al doilea citat e cireasa de pe r...t =)) "de ce nevoie sa fii vulgar ca sa fii direct si sincer? cand a aparut legatura intre cele doua? atunci cand a fii vulgar e egal cu a fii normal.Normla e sa fii natural, pula si cacat sunt vulgaritati " . Asta este no coment, in primu rand nu exsita normalitate, Pt mine este normal sa ma tatuez, pentru tine este normal sa iti lasi pielea intacta, iar cuvantul vulgaritate este mult prea complex.As mai comenta despre intrebarea :cand a aparut legatura intre cele doua?" dar ma abtin. Cred ca v-ati dat seama si voi. Finalul e unul "magnific" in care esti prost ca injuri. PS: (Pt Elizabeth): Ss nu te enervezi pt critice, asa sunt oamenii. Se vede ca nu are putina imaginatie si nu stie diferenta dintre scriere si oral. Nu si-a dat seama ca multe aroguri pe care le folosim in scirere sunt si pentru a descrie unele lucrui, si pentru a face lucrarea mai interesanta. Inseamna ca acelei persoane nu ii plac glumele:|. (Iar acum scir uca la prosti, sa inteleaga si nenea anonim) In general blogurile sunt ca niste jurnale, numai ca nu asa de intime, iar in jurnal nu scrii excat ce a facut, infloresti, iti pui starea de suparare sila, in injuraturi , TE DESCARCI!!:|)

    ReplyDelete
  6. pe cei de care spui tu ca adora "noul negru" ii dispretuiesc si eu, cred ca totusi mai mult decat pe falsii intelectuali , a se citi "geeks" care isi imagineaza ca daca stiu sa foloseasca o tastatura si isi pun ochelari simpli de sticla (dar cu rama groasa si neagra) au sa fie geeks...pentru ca astia mai si afiseaza o falsa tristete si sensibilitate si o crasa incultura a muzicii si artei asociate cu curentul goth, prin simpla lor existenta jignind ideea de goth sau gothic in acceptiunea artistica moderna a curentului respectiv.Dar am vazut si multi care asa cum ziceam, de-a naibii fac tot ce le sta in putere sa nu fie confundati cu mai sus numitii asa ca ajung ei insisi sa jigneasca ceea ce defapt le place.Imi dadeau cu parerea si intrucat nu te cunosc , asa e nu am cum sa ma exprim multumitor referitor la ce si cum esti cu adevarat.De altfel, faza cu virgina si restul erau pt comentariile pe care le-ai lasat in bara din stanga a blogului sub "caution" , ce m-a facut sa cred ca esti genul de om care la prima critica primita lipeste adversarului etichetele in frunte ,(pt ca probabil cu "categoriile" respective te-ai confruntat mai des ) , totul din spirit de economie de a gandi si de a da un raspuns inteligent.M-am inselat se pare in privinta asta.La vulgaritate nu imi schimb parerea.Se poate si fara, atata tot.Iar cum fata in fata nu te cunosc, virtual macar imi permit sa atrag atentia asupra chestiunii.O injuratura pe ici si colo nu e grav, toti o fac, eu o fac si live si in scris, doar ca si in chestiunea asta mai rarutz e mai dragutz, ca sa nu spun Est modus in rebus .Din ce mi-am aruncat ochii pe aici , am sesizat intentia ta de a te mandri cumva si a iti face un blazon din injuraturile si naturalismul salbatic al blogului pe care noi cititorii suntem invitati sa il acceptam frust si fara obiectiii, altfel sa zburam cat mai repede , ceva de genu'.Seara faina si tie .
    p.s. blogul l-am gasit dand search pe google dupa numele unui grup de pe deviantart pe care il gasesc chiar ok, desi postati cam rar noutati :))mi se parea prea interesant numele ca sa fie doar acolo de gasit. Si nu am citit ce ai postat pe aici inafar de sectiunea "despre"

    ReplyDelete
  7. La multi ani si din partea mea, desi mai tarziu. *sad puppy face* Toate cele bune, sanatate, fericire, complimente, complimente. *hugs*

    P.S.: LOL, ce comentarii pe aici. Numa' cand vad carnatu' ala de vorbe insirate fara rost, ma ia durerea de cap. Anonimo, get a life si taci in plm de bleaga. Thankies. ^:)^

    ReplyDelete
  8. Hey, B.! Ma bucur ca ai revenit pe blog xD Multumesc mult pentru urari!

    Eh, tipa de mai sus si-a exprimat doar parerea (in primul comentariu a facut-o total aiurea dar din doilea comentariu reiese faptul ca nu e o leguma si stie ce inseamna tact. Apreciem, apreciem.)

    ReplyDelete
  9. @ B : se vede ca te doare neuronul si nu poti inteleg ce am vrut sa zic, asa-i? cat despre jigniri, mi le-am primit eu din plin pe aici, dar de dat, nu cred ca am dat :) sustinatorii blogului sa inteleaga ca exista normalitate in sens de norme .Restul sunt niste abateri pt care fiecare isi suporta consecintele placute sau neplacute. Mai mult mi-ar placea sa ii vad storcandu-si neuronul sa inteleaga ce am vrut sa zic, dar se pare ca doar proprietara blogului a priceput , fapt pt care o si felicit. Asa ca si voi dragilor, cand vreti sa aparati pe cineva, folositi-va neuronul ;) ok? scuza ca e un blog personal si fac ce vreau eu, dispare cand apari public cu el si mai si lasi optiune pt comentarii.Altfel zis: am dreptul la opinie si daca proprietara nu se supara, de ce va agitati voi? aratandu-va iubirea dandu-mi mie cu piatra in cap? imi pareti niste catelusi prostuti la faza asta, mai ales B. care saracul/saraca nici nu poate citi "carnatul" .I'll go get a life and you should go get a brain :)

    ReplyDelete
  10. E un subiect interesant vulgaritatea. Probabil că este un concept care pentru unii înseamnă un lucru superficial și inutil, pentru alții este un mod de viață, iar pentru alții este o încercare disperată de a copia și a se integra într-o anume categorie socială sau într-un grup.

    Pe de altă parte, oricine studiază arta o să constate că, dacă există măcar o singură concluzie care poate fi exprimată după secole de exprimare creativă a omului, aceea este că cele mai puternice creații au fost acelea care exprimau un joc al contrastelor. Adesea brutal, surprinzător, sfidând complet normele acelor vremuri.

    Deși ceea ce facem noi aici nu este artă, toul este același joc al contrastelor. Dacă există scrieri academice și exprimări estetice trebuie să existe și contrariul pentru a le pune chiar și mai mult în valoare.

    Din punctul meu de vedere, ceea ce scriu aici ilustrează o anumită viziune. Nu am stat să mă gândesc cât la sută din mine este în acea viziune, pentru că nu asta e important. Condimentez textul și înțelesurile la fel ca pictorii care s-au plictisit de peisajele și imaginile directe, realiste și, de ce nu, extrem de frumoase.

    Eu nu îmi spun părerea aici. Nu îmi transmit gândurile. Și nici personalitatea. Eu ofer o imagine reală și contorsionată în același timp. O imagine pe care fiecare o poate lua și desface în mintea sa, apoi pleca de acolo și vedea legăturile pe care ea o creează. Experiențele de care amintește. Realitățile sau iluziile din viață.

    Sunt tone de oameni care înjură și vorbesc vulgar. Eu nu mă număr printre ei (în ciuda a ceea ce scriu). Și tocmai asta e ideea. Dacă unii nu înjură niciodată și încearcă să-i muștruluiască grijuliu pe ceilalți, va fi același conflict etern, fără nicio rezolvare.

    Omul vulgar deja nu mai conștientizează ce face. Dar nici nu înțelege. Iar înțelegerea rareori vine prin rațiune, bun simț și logică. Toți suntem oameni temperamentali și dacă ni se pune pata putem merge până în pânzele albe să susținem că cerul este verde.

    De ce scriu așa cum scriu? Mie sincer mi se pareirelevant subiectul pe care-l dezbat sau limbajul. Nu există un mesaj în postările mele, elocvent sau disimulat. Singurul lucru care contează este experiența personală pe care o poate avea fiecare și pe care eu încerc să o stimulez.

    Și spontaneitatea. Textele mele sunt o experiență spontană și nu o părere. Fiindcă oamenii trăiesc adesea doar în trecut, în viitor sau în propria lor utopie, uitând de ceea ce este acum, aici.

    ReplyDelete