Notă: Poate conţine spoilere.
Cu scepticism, timiditate şi un strop de
curiozitate tipic muierească m-am pornit a viziona ultima realizare a lui Tim
Hooper (’ăl de a regizat The King’s Speech, alt film mişto) – un musical menit
să stoarcă MINIM o lacrimă până şi din ochiul lui Prince Jeoffrey.
În cartea lui Victor Hugo sunt descrise (şi)
pasaje (extrem de lungi) despre revoluţia fără de succes a câtorva juni, ce a
mai rămas după, că dacă te duci pe nuştiuce stradă care are nu ştiu ce piatră o
să ajungi nu ştiu unde şi numai nu descrie cu lux de amănunte şi fiecare nor de
pe cer şi fiecare posterior de rândunică. Ei bine, filmul se axează mai mult pe
trăirile personajelor şi luptele lor interioare pentru a se descurca într-un
Paris mizerabil (pun intented).
Hooper a păstrat ideea generală a cărţii
(chiar dacă a făcut câteva schimbări) şi a făcut o trecere nu tocmai
previzibilă de la rău şi nedreptate la un hepi end not so fucking happy pentru
ca moare Wolverine Valjean.
În timp ce mă uitam la film şi au apărut în
peisaj cei din neamul Thénardier nu am putut să nu fac un fel de comparaţie cu
filmele lui Burton (which I fancy). Ciudat sau nu, familia care a avut grijă de
Cosette devine mult mai enervantă decât însuşi Javert care, spre sfârşitul
filmului pare chiar uman – Russel Crowe a reuşit să mă facă să cred că el a
fost de fapt good guy dar s-a lăsat condus orbeşte de datoria pe care o avea.
În sprijinul acestei idei vine şi scena în care moare, despre care nu o să zic
mai multe :D
Pentru mine, cea mai bună parte a filmului
este prima jumătate. Nu de alta dar Anne Hathaway (în rolul lui Fantine) îşi dă
duhul pe acolo cântând. Plus de asta, recunosc, am plâns ca un animal prost
când a cântat o versiune adaptată a I dreamed a dream. Scena aia a jucat-o
impecabil.
Cosette, tată’su şi Marius
Ce mi s-a părut nerealist la film, comparativ
cu cartea şi situaţiile din viaţa reală, este următoarea scenă: Marius îi
trimite lui Cosette un bilet cu ajutorul lui Gavroche dar ajunge la Valjean.
Ăsta, în loc să se ducă după el cu intenţia să-i rupă gâtul obraznic – cum ar
face orice tată în situaţia lui, precum a fost descris evaziv în carte - , se
duce să îi salveze dosul.
De menţionat că toate personajele cântă
fabulos, cu excepţia lui Cosette, interpretată de Amanda Seyfried (care încă
mai are de crescut în ceea ce priveşte talentul actoricesc). Chiar dacă în Mamma
Mia, un alt musical mişto, a cântat chiar bine, în Les Miserables s-a piţigăiat
şi a falsat deşi ar fi avut voce de mult mai mult.
De asemenea, dacă Hugo s-a lungit cu
descrierea unor detalii care nu prea aduceau nici un plus cărţii, Hooper s-a
lungit cu pasajele în care personajele ţin diverse dialoguri (cântate) cu sine
dar, culmea, nu m-a deranjat absolut deloc.
În încheiere, filmul e de urmărit şi e presărat cu tot ce trebuie: dramă, puţină istorie, iubire (nesiropoasă), puţină comedie de situaţie, etc.
Nu dau rating că nu sunt în stare. Go watch it!
În încheiere, filmul e de urmărit şi e presărat cu tot ce trebuie: dramă, puţină istorie, iubire (nesiropoasă), puţină comedie de situaţie, etc.
Nu dau rating că nu sunt în stare. Go watch it!
Filmul a fost superb, chiar nu am cuvinte..ps: in caz ca ai omis acest filmulet!:) :
ReplyDeletehttp://www.youtube.com/watch?v=cLpyBwBhoy0
Buna.. sunt un cititor fidel al blogului pentru ca ma dispune cand citesc ce ai scris ( chiar si acum cand ma simt mai nadol citesc ce ai scris din 2009 :) )dar nu ai mai scris de ceva timp... esti bine? Eu presimt ca da :).. ai grija de tine lizzie and follow your dreams :).. merci pentru starile de bine ce mi le a dat acest blog.
ReplyDeleteJoffrey Baratheon is dead \:D/
ReplyDelete